arbetet

Fick en tanke idag ang jobb, förhållandet till jobbet.
Personligen trivs jag sjukt bra på mitt jobb, kan inte önska mig en bättre arbetsplats, bättre arbetskompisar, ett kanon härligt gäng och världens underbaraste pensionärer :)
Jag är lycklig för att känna så här till mitt jobb.

Andra kanske känner sig missnöjd med sitt jobb, missnöjd med arb kompisar och även lönen?
Idag ska man ju vara glad att man har ett jobb, men om man inte trivs? Ska man sätta sig sj arbetslös?
För arbetsmarknaden är ju inte på den allra bästa just nu.

Skulle jag misstrivas på mitt jobb (vilket jag INTE gör), jag skulle verkligen göra allt för att göra det roligare, men vart försvinner egentligen roligheten till jobbet?
Jag vet faktiskt inte eftersom jag själv trivts så bra på ica också när jag var där.

Jo iofs, när jag jobbade 2 månader som teleförsäljare för online telemarketing. Det sög verkligen pung, men då sa jag ju upp mig.
Började praktik på bäckis :P

Skit samma, men varför inte göra en förbättring till det bättre, även hos sig själv?
För det kan ju inte vara alla andra det är fel på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0