la historia

Historien om Jimpan och Sandra :)



Allt började egentligen med en dröm, en dröm från bådas håll :)
en rätt komisk historia fr min sida, men ändå helt otrolig :)

Min dröm hade jag förra vintern, eller den första drömmen.
Jag och Jimmy var i venedig, vi satt i en sån där mysig gondola båt, jag med en jätte hatt, en sån där som bara asrika har i hollywood.
jag satt där en varm eftermiddag, just med solnedgången med ett champagneglas i handen, och Jimmy framför mig, fast på andra sidan, även han också med ett glas i handen. Enda vi gjorde var att le mot varandra.

Den drömmen kommer jag aldrig glömma, jag berättade det med ett skratt för mina arb kollegor, även Anna, som är hans mamma.
Hur som så mötte jag Jimmy den dagen här på Bäckbacka. När våra blickar möttes, och hans leende. Då visste jag att han visste  om min dröm! haha
Pinsamt! Jag smet upp och i stort sett gömde mig! haha , lixom drömma romantiska drömmar... med en 7 år yngre kille! Hans mamma hade skvallrat! hahaha

Efter Venedig drömmen så hade jag yttligare 2 drömmar om honom och jag. Det var skoterdagar och en utgång tsm. Men kära, det var vi i drömmarna.
Trots att vi endast har kallpratat med varandra, inge tjeniskompis direkt.
men söt, det har jag alltid tyckt han vart! men absolut inge mer än så!

När December månad inföll, just så pass på nyår så hade jag ordnat fest hemma hos mig med Erika. ett riktigt festgäng var vi, go drinkar, skratt och annat bus.
Vi hade allihopen bokat bort på REX för att skåla in det nya året, med go mat och alla vi vänner.
Då ringer min tele, Jimpan var i luren!
Glad i hågen som man var så ordna man in Jimmy. När vår blickar möttes uppe vid dansgolvet/baren... Svårt att beskriva med ord, men båda va så himla glada av att se varandra, jag ville ta en dans med han, han ville ta en öl med mig innan.
Men jag vann till slut, och på dansgolvet for vi, mot brudarna och Dennis. Efter nån minut så for vi längre bort från dom, dansandes, skrattandes, skålandes. riktigt glad i hågen. Där möttes våra läppar!

Nu till Jimmys "dröm"
Jag har alltid vart snygg Sandra i hans ögon! Han har ju jobbat som vaktmästare här på sommrarna när Fredric har haft semester, (jag skrattar lika mkt varje gång jag tänker på hans historia)
Hur som så en het sommardag, på min lunch så tog jag av mig tröjan, gick skyundan och solade i gräset, Jimmy såg så klart det (och detta utan mitt medvetna), då drar han sig på gräsklipparn, drar av sig tröjan och spänner fram 6-8 packet han har på magen ;)
Jag märker givet inte detta. men varje gång han såg mig ute så hoppa han på gräsklipparn, spände magen i hopp om att en blick iaf skulle komma fr mig!
Men ikket.
Han har alltid tänkt och sagt till sig själv att han inte har en chans i världen att fånga mitt hjärta.
Men snygg sandra, he ha jag alltid vart.

Åter till det nya året..
Tolvslaget kom, vilket ingen av oss minns! Men tsm, dt va vi iaf.
Vi kysstes i massor, mest fyllehångel, egentligen.
Vi beslutade oss för att fara på max och käka mat, tog med oss maten och for till hans pappa för att fortsätta festen på Plommon.

Dagen efter när vi vakna, sov ju där den natten. Fyfan vilken ångest, aldrig har jag känt den känslan förut. Jimpan med världens leende, och jag... Jag ville ba skjuta mig själv, minnena fr gårdagen, HÄNDE DET LIXOM??
Han försökte med allt för att minska min ångest, kom med cola och vatten, pratade i massor. Men det enda jag kommer ihåg fr den morgonen var -skjut mig, snabbt som fan, blandat med att jag somnade om, för jag tog mig verkligen inte upp!
.. Han följde mig hem, kände värsta walk of shame, hem till de grisigaste jag nånsin sett. Han städade hela min lägenhet! Så himla gulligt!

Nyårsdagen smsade vi en del, likaså dagen efter det och så.. Men jag kände efter några dagar att jag ville bryta isen lite grann, så jag bjöd ut han på lunch, med Vickan å Fredric.
Stelt, pinsamt, men efter det började vi umgås dag in och dag ut.
Kul som fan hade vi, mysigt i mellanåt med film å karra, utflykter med bilen, mycket prat och skratt.
Allt vi gjorde, även om det va minsta lilla grejjen så vart det till världens bästa minnen. Vissa saker skrattar vi än idag åt. :)

Allt eftersom kom mer å mer känslor, Jimmy var ju redan såld, men jag hade sagt åt honom att det ALDRIG skulle bli vi två. Accepterade det, det gjorde han, vi hade ju så sjukt skoj!
Kände mig aldrig tvingad eller låst med honom. Nog visste jag att han var kär i mig, jag var det i honom också, men tankarna gick till vad folk skulle säga och hur folk skulle reagera, det var ju ändå 7 år mellan oss. Vid flera tillfällen försökte jag klippa med honom, enklaste utvägen, inte att jag var elak eller dum mot honom, men för att göra det lättast för båda.
Men på ett eller annat sätt kunde vi inte hålla oss ifrån varandra, allt i smyg, ingen visste nått egentligen, inte vad vi sa till folk iaf.

Men månaderna gick, och till slut berättade jag allt för Erika. Jag kunde inte hålla mig längre. För inne i hjärtat älskade jag Jimpan, och älskar man någon så högt vill man bara skrika ut det, det var sån lättnad!
Efter pratet med min närmsta vän, så vart allt så mkt enklare.
Vi sket fullständigt med smyget, vi var på toppen och efter 7 månaders dejtande, velande (fr min sida) , så blev vi tillsammans.

Kan säga att jag är så glad att vi väntat så länge, att vi tagit tiden till att lära känna varandra, inte bara ens positiva sidor, utan ens egenheter, negativa sidor, gråt, skratt, oro,skrik, ja alla känslor som går att nämna.
Vi känner varandra ut å in, både positivt som negativt så är det helt underbart!

Den 13/8 -2011.
Dagen började katastrofalt, men slutade helt jävla underbart.
Kom hem , astrött fr mitt första nattpass, möts i lägenheten av att alla lampor var tänd i lägenheten, musiken var i full gång, städgrejjerna var framtagna och jag såg att han börjat plocka lite smått, glad vart jag som trodde han var vaken. Näää! Då sover dumfan!
Sur som en kastrull vart jag, frågade om jag rymdes i sängen då han låg över hela med båda täckena över/under sig. Och då för att tillägga efter att jag stängt av musiken, plockat undan litegrann, släckt alla lampor.
Han i paniken : HELVETE JAG SOMNA!!
Gullot själv :] Fick liiiite ångest för att jag var suro.
Jag somnade till slut iaf, vaknade halv 3 :) Sjukt skönt.
Tänkte gå upp å ta en cigg med han.

Dörren min hade han hett nå grejjs så han hörde när jag kom upp, men när jag är trött så ser jag inget, jag gick ba raka vägen till köket :)
Där står han i fin skjortan och är hur het som helst, som alltid! Lagar mat och hade dukat hur fint som helst
Sj hade jag hans t-shirt på mig, luktade skit i munnen, gamm sminke hade runnit.. Ja, en vacker syn för gudarna. haha!
Fick en bunt med papper av  honom, och han sa att efter jag läst det där så kunde jag komma till v-rummet.
:))
i 7 sidor A4 hade han fått in sina känslor, sina drömmar med mig och Nellie, våra minnen och så himla mycket mer. Jag vart riktigt rörd med allt vad han lagt ner energin på mig :)

Med ett leende gick jag mot vardagsrummet, han hade hängt upp mitt svarta lakan för hela karmen så jag såg absolut ingenting!
Men in tog jag mig helt ovetande om vad som skulle komma skall :)
Där satt han på soffan, 2 champagneglas på bordet med 10 jätte stora röda rosor som prydde vardagsrummet med massa levande ljus överallt. Hur fint som helst, och mysigt framför allt :)
Satte mig iaf bredvid honom och jag fick en present, klantig lr vad man ska kalla mig själv så vräker jag ur mig:
- Du har väl inte köpt nå fult armband lr så som du gjorde sist?! hahahahhaha
Hur som så öppnade jag inslaget och där var en ask, HAN STÄLLDE SIG PÅ KNÄ! Och i asken så låg det två ringar!!!
Dan Jimmy Viking Thorén friade till en Sandra Maria Bergman!!! <3
Jag vart så ställd, att jag inte visste vilken hand ringen skulle vara på, så jag smällde igen asken och la den bredvid mig.. haha. Han trodde han fick nobben, men ikket :)
Det var det mest romantiska ögonblicket  jag vart med om!
En anings skratt, tårar (glädje då) och massa mys :)

Jag är nu en lycklig, förlovad tjej :]


Lägg märke till mina snygga pyjamasbyxor som jag drog på mig :P å inte förglömma den bakåtvända t-shirten..
:D

Två drömmar blev till en dröm, till verklighet till slut, helt otippat, helt oväntat.
Men lyckliga tsm, det är vi :)

Puss å massa kärlek
Datumet 13/8-2011 , ett minne för livet


/Sandriis





Kommentarer
Postat av: Sabrina

Men åh så fint!!! Kärleken har ingen ålder!! Grattis:)

2011-08-14 @ 09:32:27
URL: http://anirbas.blogg.se/
Postat av: Natalie Björnehall

Underbart gumman! Grattis! Finaste du förtjänar det bästa :)

2011-08-14 @ 10:12:53
Postat av: Maria

Ni är så otroligt fina ihop! Åhh så glad för er skull! <3 <3 <3 grattis sötnosar!

2011-08-14 @ 10:29:00
Postat av: Linda

så glad för eran skull, ni är jättefina tillsammans Grattis igen!! :)

2011-08-14 @ 11:16:14
Postat av: Elin S

Det spelar absolut ingen roll vilken åldersskillnad det är. Är man kär så är man och ingen/inget ska stå i vägen för eran kärlek. Jag är glad för eran skull och önskar er all lycka i livet! GRATTIS!! =)

2011-08-14 @ 13:42:44
Postat av: Gamm erika :)

jag är så glad för er skull :) kärleken har ingen ålder :) ni e så fantastiskt fina ihop! många grattis kramar till finaste ni!

2011-08-14 @ 18:50:04
Postat av: Amanda :)

Jag är jätte glad för eran skull:) ni är super fina ihop!:) kram:)

2011-08-14 @ 20:54:06
Postat av: Jennie

ni är så otroligt fina tillsammans! som jag har sagt till dig flera gånger: ni är perfekta, satsa på honom, han verkar sjukt bra för dig och han älskar dig.

jag hade rätt;) är jätte jätte glad för er!! mina två turtur duvor<3 Älskar dig systeryster!!!!

2011-08-15 @ 02:28:06
URL: http://hellyeahbitches.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Lycka!!! Underbart!!! Love you!

2011-08-15 @ 19:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0