final destination..

Jag har verkligen ett helt underbart jobb. Varje dag är den andre olik.
Man glömmer fort att dom som flyttar till Bäckbacka, dom som jag tar hand om med mina underbara arbetskompisar, dom gamla blir ett i gänget, en familj är vi allihopen, sammanflätade tillsammans.
Men att det är slut destinationen, det glömmer man fort. Sista flytten går ju till oss.
 
Värmen, kärleken, skratten, gråten, irritationen, lättnaden. Alla känslor man kan tänka sig finns ju i mitt jobb, men man när döden knackar på så påminns man om att det är i deras sista tid i livet som vi finns där.
Man har olika minnen till alla olika indvider, men att en dag så står en lägenhet tom, en människa som varit en i gänget, en som man skrattat å haft så roligt med, den har gått till den andra sidan.
 
Jobbet är inte alltid så roligt, det finns dagar som det verkligen är sorgligt.
Men det är sånna dagar som man stannar upp också, och tänker att alla ska vi vägen vandra.
 
Ta hand om varandra, för imorgon vet du inte hur det ser ut.
 
<3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0