fri

galet! klockan är halv tre, här ligg en Sandra å är hur pigg som helst, lyssnar på Tomas nya låt!
Lyssna och njut, för den är grym! :)
 
Känner inte direkt peppen på att klockan ska ringa kl 05.40.
 
Vissa låtar, texter kan verkligen tala till en.
Man tänker ofta på om man gör rätt, gjort rätt val i livet, man blickar tillbaka till allt som har varit. Allt man varit med om, man tänker att hade man inte varit med om allt man vart med om hade jag inte varit den person jag är idag, man blickar framåt och man har sina mål, framtidsplaner hit å dit.
Saker man vill uppnå med sej själv, saker man strävar efter.
Ibland kan ens mål stå framför näsan på en, men man är för blind för att se det.
 
Tänker man med hjärnan eller hjärtat? Hur kan man veta vad som är rätt och vad som är fel? Bara en själv kan bestämma vad som är rätt, även fel. Men kan hjärtat och hjärnan tänka tillsammans?
Nu är det djupa tankar hos en Sandra, har inte haft så djupa tankar på länge, but here they come. Mitt i satans jävla natten. haha! =)
 
Jag har efter många år verkligen hittat tillbaka till mej själv, så stark som jag känner mig som människa har jag aldrig känt förut, och jag är livrädd att tappa de, känslan när man är tillfreds med sej själv, med livet som det är, att vakna på morgonen och bara må så jävla bra, se framemot dagens händelser, med ett leende på läpparna.
Jag känner mig fri, jag har hittat min väg i livet som känns enkel, bekväm, tillfredsställd.
 
Ingen människa är ju perfekt, man gör misstag, man gör snedsteg, men det är livet, alla människor gör det, nån gång, men man lär sig och förhoppningsvis gör man det inte igen. Blicka tillbaka kan man göra, men att gå tillbaka? Man väljer sina vägar här i livet, det gäller bara att hålla sej på rätt stig, hamnar man på nått vis lite fel, backa och gör om, lite gör om gör rätt. Till slut hamnar man rätt.
 
Har haft en tid nu när känslorna bara legat på hyllan, aldrig riktigt känt efter vad det är man känner egentligen, jag har känt lycka och glädje i vardagen. Men ibland stannar man upp och tänker, tänker på livet.
 
Jag vet att min framtid är fin, sen om jag står ensam eller inte, det får stå för sej.
Men jag vet att jag kommer ha mitt hus, min hund, min trädgård, mitt växthus, mina underbart fina vänner, min familj, Nellie skruttan min :)
 
Som sagt, natt tankar, ni vet ju ;P
 
Har en kort dag imorgon, ska ut å promenera med flingan, får ventilera alla tankar till tösabiten! haha :)
 
Hoppas du sover gott inatt.
Funderar lite grann egentigen på vilka som läser min blogg, kollade in på statistiken, fick en chock...
Så intressant som människa kan jag inte vara egentligen.
 
Kärlek t dej.
 
/S
 
 

Kommentarer
Postat av: kent

känslan av att vara verkligt fri och må bra i själen är ovärderligt...var rädd om det...våga lyssna på dig själv i allt...då kommer denna känsla bli starkare och finnas kvar...

Svar: det har du så rätt i =)
Sandra Bergman

2012-10-12 @ 23:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0