inte rätt

Dagens positiva,det fina och de braiga :)
Vaknade av en glad tjej kl 7, jag var mer än död! Trött som bara den, lovade att stiga upp kl 8, bara jag fick blunda en liten stund till,  å de fick jag :)
Upp å fixade frullen, för en dag i skogen var utlovat! :)
Jag och Lisa skulle ut, plock svampen och känna på livet i skogen, morsan hakade på hon med. Jätte mysigt, rofyllt, hittade massa svamp, Bullis plockade blåbären, men jag fick överta de, för hon skulle minsan plocka kantarellerna :) haha, hon lurade av Lisa dom! =)
De var jätte mysigt!
En fin dag :)
 
Vi for iaf hem och beställde oss en lunch på Röbäcks ZZ, satt inte helt fel kan jag lova!
:)
 
Av alla blåbär vi plockade, gjorde vi en as god blåbärspaj!
En gomiddag ala Sandra, och blåbärspajen som dessert.. Gott och väldigt trevligt. :) Flingis, Bullis och jag :)
 
Min hund hade jag gärna skjutit imorse jag kan lova ! Han stack igen! I förrgår fick vi hämta han på polis station, mycke löptikar ute nu så han hakar gärna på dom, tror att han når upp på en grandnoa ( eller hur de nu stavas...)
Fann han juckandes på en stor hund på krag.... Hund f*n!
 
Kvällen kom, mörkret likaså..
Dålig energi, känns att man verkligen försöker med allt, allt för att få situationen att va stabil. Men man misslyckas gång på gång.
Energin sugs ba ut.
 
Det slog mej nu ikväll i allt elende, att idag, för 3år sedan, skulle jag ta min fika med Jontis, som jag avbokade. Kände väl då i den stunden att nått annat va viktigare.
Jag fick till svar att de blir fler ggr snygging. Det blev inga fler ggr.
Imorgon, för 3år sedan dog min fina vän.
 
Jag kommer ihåg dagen så väl, jag jobbade kväll, kom hem som vilken kväll som helst, duschade och la mej i sängen, loggade in på facebook och David skriver till mej.. - Du vet väl vad som hänt Jonte?
haha, nä vaddå lixom?
Han dog idag.
 
Den stunden förändrades hela mitt liv, allt  runt mej rasade, inombords dog jag, jag dog av sorg. En människa som varit som en familjemedlem, en helt fantastiskt underbart vacker människa inombords som utanför. Det var alltid till han jag ringde när jag hade nått på hjärtat, när jag var mörkrädd om nätterna. När jag ville skratta och gråta. Få kloka ideer och svar.
Han fick mej att somna i luren när jag inte kunde somna.
Han i Kiruna och jag här i Umeå.
Kommer ihåg en fest jag var på, Jontis va där, de va så satans kallt ute, halkigt och jävligt. Klackaskorna mina ville inte med halkan, Jonte, han bar mej från haga, in till stan till covern.
 
Det var min vän, en vän som präglat sej fast i mitt hjärta.
En vän som jag älskar, kan inte säga älskat, för de blir som ett adjö.
Som de känns just nu, vet jag hur morgon dagen kommer kännas.
 
Livet är ibland så jävla uselt orättvist.
 
Va rädd om varandra, man vet inte vad som händer imorgon.
 
Kärlek och tusen tankar t dej Jonte. Alltid älskad.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0