Allas lycka

Hur är de ens möjligt att vara allas lycka? Att kunna räcka till och vara alla till lags?
Det är en heeelt omöjlig uppgift, hur man än försök till att vara människor till lags så lyckas man aldrig.
Att kunna se allas lycka vore gudomligt skönt, skönt att känna att alla i sin omgivning mår bra och är lyckliga, det skulle göra mej väldigt glad, och hur jag än försök till att göra människor i min närhet glad och lyckliga så misslyckas jag gång på gång.
 
Jag kan ibland avundas människor utan känsla, att inte kunna känna någon känsla.
Hur jag än skulle försöka till att inte känna en känsla så skulle jag inte lyckas för fem öre ens på en livstid, har alltid satt mig själv i sista rum för att andra ska få må bra, och i slutändan står jag själv där och har totalt misslyckats med min egentliga välvilja.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0